Kragerø bibliotek

Leseboka: leseopplæring i alle fag på ungdomstrinnet
Huskelisten er tom
Vis
Tittel
  • Leseboka: leseopplæring i alle fag på ungdomstrinnet
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 372.41 Les
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2014
Noter
  • De ulike fagene i skolen har ulike arbeidsmåter og teksttyper, og lærernes oppgave som leselærere er å veilede elevene inn i sitt fags tekstkultur. Forfatterne diskuterer lesing som grunnleggende ferdighet, og i tilknytning til spesifikke fag. Den første delen av boka løfter frem perspektiver på lesing uavhengig av fag: strategibruk, leseutvikling, tilpasset opplæring og arbeid med vokabular og engasjement. Bokas andre del handler om lesing og leseopplæring innenfor de ulike fagene på ungdomstrinnet. Alle kapitlene setter teori i sammenheng med konkret aktivitet i klasserommet. Har bibliografi, data om bidragsyterne, innholdsfortegnelse, register
ISBN
  • 978-82-02-40457-4
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*000     nam         1
*00189895
*008141106         no     a          00nob 2
*015  $a0414815$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a978-82-02-40457-4$bh.$cNkr 339.00
*035  $a0414815
*08231$a372.41$zh$25
*096  $a372.41 Les
*099  $c0349.95$d141024$gNOK$pEAA$u141008$xA
*24500$aLeseboka$bleseopplæring i alle fag på ungdomstrinnet$cAtle Skaftun, Oddny Judith Solheim og Per Henning Uppstad (red.)
*260  $a[Oslo]$bCappelen Damm akademisk$c2014
*300  $a203 s.
*505  $aHar bibliografi, data om bidragsyterne, innholdsfortegnelse, register
*520  $aDe ulike fagene i skolen har ulike arbeidsmåter og teksttyper, og lærernes oppgave som leselærere er å veilede elevene inn i sitt fags tekstkultur. Forfatterne diskuterer lesing som grunnleggende ferdighet, og i tilknytning til spesifikke fag. Den første delen av boka løfter frem perspektiver på lesing uavhengig av fag: strategibruk, leseutvikling, tilpasset opplæring og arbeid med vokabular og engasjement. Bokas andre del handler om lesing og leseopplæring innenfor de ulike fagene på ungdomstrinnet. Alle kapitlene setter teori i sammenheng med konkret aktivitet i klasserommet.
*650 1$aLesing$1418.4
*650  $aLesing$0før- og barneskolen$1372.4
*650  $aLeseopplæring$1372.4
*650  $aPedagogikk$1370
*700 0$aSkaftun, Atle$d1967-$ered.$jn.
*700 0$aSolheim, Oddny Judith$d1972-$ered.$jn.
*700 0$aUppstad, Per Henning$d1970-$ered.$jn.
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Voksen372.41 Les