Forfatter
Tittel Fra borgerskole til skole for alle: et bidrag til Kragerø videregående skoles historie og forhistorie
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Vertsdokument I: KragerøAvisa, Årg. 3, nr. 10, 9.-16. mars 2005
Noter Etter at han ble pensjonert lektor for et par år siden, har Håkon Rogne Langlo brukt mye av sin tid på lokal skolehistorie. Han har tatt for seg tiden fra borgerskole til en skole for alle, som et bidrag til Kragerø videregående skoles historie. Kildene til historien er spredte og mangelfulle. Langlo sier til KragerøAvisa at Kragerø Bys Historie, gamle skoleprotokoller og arkivet fra skoleutvalget har vørt til god hjelp. Vi gjør oppmerksom på at beretningen er noe forkortet, og at Langlos arbeid ennå ikke er avsluttet. Artikkelen sto i KragerøAvisa nr. 10, 9.-16. mars 2005.
Tilgjengelige
Venteliste
Finnes i I: KragerøAvisa, Årg. 3, nr. 10, 9.-16. mars 2005
*000 am
*00175001
*008120218 no a 0 nob
*0823 $a373.09$zh
*0823 $a948.2852
*096 $arlp 373.09 Wol
*10010$aWold, Katrine
*24510$aFra borgerskole til skole for alle$bet bidrag til Kragerø videregående skoles historie og forhistorie$bHåkon Rogne Langlo$cKatrine Wold
*260 $aKragerø$bKragerøavisa$c2005
*300 $aS. 12-14$bkol. ill., port.
*520 $aEtter at han ble pensjonert lektor for et par år siden, har Håkon Rogne Langlo brukt mye av sin tid på lokal skolehistorie. Han har tatt for seg tiden fra borgerskole til en skole for alle, som et bidrag til Kragerø videregående skoles historie. Kildene til historien er spredte og mangelfulle. Langlo sier til KragerøAvisa at Kragerø Bys Historie, gamle skoleprotokoller og arkivet fra skoleutvalget har vørt til god hjelp. Vi gjør oppmerksom på at beretningen er noe forkortet, og at Langlos arbeid ennå ikke er avsluttet. Artikkelen sto i KragerøAvisa nr. 10, 9.-16. mars 2005.
*610 1$aKragerø videregående skole
*650 2$aVideregående skole$1373.238
*650 2$aSkolen$1371
*650 2$aLokalhistorie
*651 2$aKragerø$xHistorie$1948.2852
*7730 $70$gÅrg. 3, nr. 10, 9.-16. mars 2005$tKragerøAvisa
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening