Forfatter
Tittel Barne- og ungdomspsykologi
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Eier
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Forfatterne gir i denne boken en lettlest innføring i et spennende fagområde. Boken er blitt en klassiker innenfor universitets- og høgskolestudier i pedagogiske og sosiale yrker for arbeid blant barn og unge. De ulike sider ved utviklingen i barne- og ungdomsalderen blir satt inn i et pedagogisk helhetsperspektiv som fokuserer på barns og unges samspill med sine omgivelser. I denne utgaven er vekten på utviklingens kulturelle og sosiale sammenheng ytterligere forsterket. Tverrkulturelle undersøkelser og forskning blant etniske minoriteter har fått større plass, bl.a. i egne rammer som kan leses uavhengig av den løpende teksten. Det blir lagt større vekt på Lev Vygotskys sosiokulturelle perspektiv og Erik Homburger Eriksons psykososiale teori om identitetesutviklingen i ungdomsalderen, og utviklingen mot en integrert personlighet. Alle kapitlene er ajourført og revidert i samsvar med utviklingen innenfor forskningen på det utviklingspsykologiske fagområdet.
1. utg.: Fabritius, 1973
Har bibliografi
Ordforklaringer: s. 425-443
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*000 nam 1
*00151970
*008090911 no a a 0 00nob 2
*019 $bl
*020 $a978-82-417-1098-8$bh.$cNkr 474.00
*08231$a155.4$zh
*08231$a155.5
*096 $a155.4 Eve
*100 0$aEvenshaug, Oddbjørn$d1938-$jn.
*24510$aBarne- og ungdomspsykologi $cOddbjørn Evenshaug, Dag Hallen
*250 $a4. rev. utg.
*260 $aOslo$bGyldendal akademisk$c2009
*300 $a443 s.$bill.
*503 $a1. utg.: Fabritius, 1973
*505 $aHar bibliografi
*505 $aOrdforklaringer: s. 425-443
*520 $aForfatterne gir i denne boken en lettlest innføring i et spennende fagområde. Boken er blitt en klassiker innenfor universitets- og høgskolestudier i pedagogiske og sosiale yrker for arbeid blant barn og unge. De ulike sider ved utviklingen i barne- og ungdomsalderen blir satt inn i et pedagogisk helhetsperspektiv som fokuserer på barns og unges samspill med sine omgivelser. I denne utgaven er vekten på utviklingens kulturelle og sosiale sammenheng ytterligere forsterket. Tverrkulturelle undersøkelser og forskning blant etniske minoriteter har fått større plass, bl.a. i egne rammer som kan leses uavhengig av den løpende teksten. Det blir lagt større vekt på Lev Vygotskys sosiokulturelle perspektiv og Erik Homburger Eriksons psykososiale teori om identitetesutviklingen i ungdomsalderen, og utviklingen mot en integrert personlighet. Alle kapitlene er ajourført og revidert i samsvar med utviklingen innenfor forskningen på det utviklingspsykologiske fagområdet.
*650 1$aBarnepsykologi$1155.4$2BS$9nor
*650 2$aUngdomspsykologi $1155.5$2BS$9nor
*700 0$aHallen, Dag$d1936-$eMedforf.$jn.
*850 $aKragerø bibliotek
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening