Kragerø bibliotek

Barne- og ungdomspsykologi
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Barne- og ungdomspsykologi
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 155.4 Eve
Eier
  • Kragerø bibliotek
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2009
Noter
  • Forfatterne gir i denne boken en lettlest innføring i et spennende fagområde. Boken er blitt en klassiker innenfor universitets- og høgskolestudier i pedagogiske og sosiale yrker for arbeid blant barn og unge. De ulike sider ved utviklingen i barne- og ungdomsalderen blir satt inn i et pedagogisk helhetsperspektiv som fokuserer på barns og unges samspill med sine omgivelser. I denne utgaven er vekten på utviklingens kulturelle og sosiale sammenheng ytterligere forsterket. Tverrkulturelle undersøkelser og forskning blant etniske minoriteter har fått større plass, bl.a. i egne rammer som kan leses uavhengig av den løpende teksten. Det blir lagt større vekt på Lev Vygotskys sosiokulturelle perspektiv og Erik Homburger Eriksons psykososiale teori om identitetesutviklingen i ungdomsalderen, og utviklingen mot en integrert personlighet. Alle kapitlene er ajourført og revidert i samsvar med utviklingen innenfor forskningen på det utviklingspsykologiske fagområdet. 1. utg.: Fabritius, 1973 Har bibliografi Ordforklaringer: s. 425-443
ISBN
  • 978-82-417-1098-8
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*000     nam         1
*00151970
*008090911         no a   a     0    00nob 2
*019  $bl
*020  $a978-82-417-1098-8$bh.$cNkr 474.00
*08231$a155.4$zh
*08231$a155.5
*096  $a155.4 Eve
*100 0$aEvenshaug, Oddbjørn$d1938-$jn.
*24510$aBarne- og ungdomspsykologi$cOddbjørn Evenshaug, Dag Hallen
*250  $a4. rev. utg.
*260  $aOslo$bGyldendal akademisk$c2009
*300  $a443 s.$bill.
*503  $a1. utg.: Fabritius, 1973
*505  $aHar bibliografi
*505  $aOrdforklaringer: s. 425-443
*520  $aForfatterne gir i denne boken en lettlest innføring i et spennende fagområde. Boken er blitt en klassiker innenfor universitets- og høgskolestudier i pedagogiske og sosiale yrker for arbeid blant barn og unge. De ulike sider ved utviklingen i barne- og ungdomsalderen blir satt inn i et pedagogisk helhetsperspektiv som fokuserer på barns og unges samspill med sine omgivelser. I denne utgaven er vekten på utviklingens kulturelle og sosiale sammenheng ytterligere forsterket. Tverrkulturelle undersøkelser og forskning blant etniske minoriteter har fått større plass, bl.a. i egne rammer som kan leses uavhengig av den løpende teksten. Det blir lagt større vekt på Lev Vygotskys sosiokulturelle perspektiv og Erik Homburger Eriksons psykososiale teori om identitetesutviklingen i ungdomsalderen, og utviklingen mot en integrert personlighet. Alle kapitlene er ajourført og revidert i samsvar med utviklingen innenfor forskningen på det utviklingspsykologiske fagområdet.
*650 1$aBarnepsykologi$1155.4$2BS$9nor
*650 2$aUngdomspsykologi$1155.5$2BS$9nor
*700 0$aHallen, Dag$d1936-$eMedforf.$jn.
*850  $aKragerø bibliotek
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Voksen155.4 Eve